Tendències de viatge que impactaran en la industria turística global.

El sector turístic requereix una alta capacitat d’innovació. Per poder innovar és important detectar les tendències que tenen èxit durant una temporada i adaptar els serveis i l’oferta a les necessitats i demanda dels turistes.



TrekkSoft, tour operador online de viatges, activitats i lloguers, ha fet un informe sobre les preferències per a la indústria del turisme en aquest 2017 on destaquen tendències adaptables a la Segarra i que no hauríem de perdre de vista.

Els "Millennials", el segment de consumidors més extens i molt influent en el sector turístic, busca organitzar els seus viatges online. Valoren més les experiències que els béns materials, però sovint no tenen mitjans suficients per reservar unes vacances "exòtiques" a l'altra punta del món. Es preveu que el 2018 els millennials viatjaran als destins que estiguin dins del seu pressupost.

Foto: Mariajosep Jové

Turisme actiu i d’aventura. En els últims anys s’ha detectat un creixent interès entre els viatgers per experiències més personalitzades i menys interès per l’aventura extrema.

Foto: Pere Sellés

Dones que viatgen soles. Avui el 80% de les decisions de viatges són preses per dones i la indústria turística ho té en compte. Les viatgeres actuals estan disposades a explorar i gaudir experiències noves i moltes trien viatjar soles. 

És un mercat en alça que no es pot obviar i els tour operadors i destinacions poden beneficiar-se’n si donen i transmeten seguretat a les viatgeres solitàries.


Turisme gastronòmic. Cal reconèixer-ho, sempre que parlem de viatjar arribem a un punt on parlem de menjar. El turisme gastronòmic s’ha tornat una tendència emergent a tot el món.

La gastronomia està molt lligada a la cultura de la destinació. No es tracta només de menjar fora, sinó que en aquest sector s’han d’incloure cursos de cuina, visites a explotacions agrícoles i ramaderes, mercats, degustacions, …

Foto: Restaurant Palouet de Segarra 

Turisme sostenible. Els canvis globals ens afecten a tots. Cada vegada més viatgers són conscients de l'impacte que les seves experiències tenen en el planeta i, com a resultat, més opten per mesures sostenibles en els seus viatges.

El 2017 ha estat declarat Any del Turisme Sostenible per les Nacions Unides com una oportunitat única d'avançar en la contribució del sector turístic als tres pilars de la sostenibilitat: econòmic, social i mediambiental.

Fotografia mòbil. Cada vegada més turistes utilitzen la fotografia mòbil per documentar els seus viatges. El sector turístic pot beneficiar-se d'aquesta tendència, ja que sumarà valor als seus esforços de màrqueting mitjançant el contingut generat pels mateixos usuaris.

Foto: Mariajosep Jové

Comentaris